torsdag 9 februari 2017

Utvandrarna och Pink Floyd..


I bland får man infall som man inte har en aning om vad de kommer ifrån. Som investerare ska man undvika infall och oövertänkta snabba beslut. Jag blir bättre och bättre på detta ju mer tiden går och snart hoppas jag kunna lägga av mig nybörjarmisstag helt och hållet. Men trots detta så rycker det i avtryckarfingret ibland men när jag gör ett moget övervägande så håller jag mig till min strategi.
Det är inte helt lätt, det finns ju så många aktier och bolag man vill ha!!

Jag läser mycket böcker, riktiga böcker av papper med text. Jag provade läsböcker på MP3 men tyckte det var tråkigt att lyssna, just det, ljudbok kom jag precis på att det heter. Nej jag läser hellre själv. Nå ja, för någon helg sedan så hade jag inget att läsa och skummade igenom sambons bokhylla och hittade Utvandrarna av Wilhelm Moberg. Den fick det bli. Lite retrokänsla infann sig, jag hade sett serien när den sändes på tv för säkert över 20 år sedan.

Någon dag senare satt jag vid datorn o pillade med diverse ekonomiska excelark och jag lyssnar alltid på musik. Egentligen allätare men föredrar hårdrock och metal. Av någon anledning så ploppade Pink Floyd upp i rullisten på Youtube och jag klickade. Till saken hör att jag faktiskt ägt deras dubbel-album The Wall. Mina damer och herrar, detta var på LP-skivans tid så det var väl  i runda slängar 30år sedan den inhandlades. Skivan var bra och spelades flitigt. Tiden går och P-Floyd faller i glömska ända till för någon månad sedan när detta hände. Alltså, de är sjukt bra! Hade ingen aning om att de gjort så många skivor och att så många låtar är så fantastiskt bra, nu spelar jag dem så fort jag kommer åt.

Nu har jag läst ut Utvandrarna och den var ok men vad jag minns så var filmen ännu bättre.
Men eftersom jag nu läst en bok i serien så får jag ta mig tusan läsa resten också.
Pink Floyd däremot är jag glad att jag hittade tillbaka till och det är Januari månads största glädje.


Det har blivit en del småköp på börsen, Swedish Match och Hemfosa gled ner i portföljen. Det kommer inlägg snart som berör mina köp men det tar vi nästa gång. En liten uppdatering av portföljen är på sin plats, hav tålamod....


Läser du någonting eller har du några boktips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar