måndag 30 januari 2017

Två snabba på luchen..


Idag hann jag med en snabbis på lunchen. Ja du får gärna tänka den lite snuskiga tanken där sex är involverat, mej gör det inget, men det var inte det jag själv tänkte på. Det blev en snabbis på Avanza för ett kontrollerat köp i två olika bolag. Jag hade sedan årets början bestämt att tanka på i de innehaven som hade lägst vikning i portföljen. Det blev Swedish Match som duckade ner till 282:- och då passade jag på! Inte superbilligt men med tanke på att alla bolag i stort sett är dyra nu så får det väl accepteras.  Investor som är mitt andra bolag som har låg viktning anser jag är för dyr men troligen så köper jag in några stycken nästa månad ändå. Bra bolag tenderar ju som alla vet att kosta.


Det andra bolaget blev istället en nykomling. Jag önskar Nordea välkommen in i portföljen. Faktiskt den första aktien jag någonsin tittade på och övervägde köpa men det blev Swedbank istället. Nu har jag valt att plocka in Nordea då jag tror att alla banker framöver kommer att gå bra. Räntorna kommer så småning om att gå upp och bankernas marginaler växer än mer. Att Nordea sedan har en hög direktavkastning gör ju inte saken sämre. Jag har sett en del bloggare som faktiskt har alla fyra storbankerna i sin portfölj men riktigt så långt har inte jag tänkt att sträcka mig. Två blir bra. Basta!

Note: Något som inte tillhör ekonomi och börs är foto. Jag har uppdaterat min andra blogg:
http://nickesnaturfoto.blogspot.se/  för den som är intresserad av lite naturbilder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar