tisdag 10 januari 2017

9 dagar...

Så länge kunde jag hålla mig in på det nya året innan det var dags för ett första aktieköp. Lite kul är att jag satt under trettondagen (röd dag då börsen är stängd) och funderade på hur jag skulle investera under 2017. Jag tittade över befintliga innehav och kom fram till att jag var nöjd med de företag jag satsade på under 2016. Så jag gjorde upp en  turordningslista på de sex första företagen jag tänkte köpa. Det går inte alltid som man planerat och en ödets nyck gjorde att det företag som jag tänkte handla sist i raden nu plötsligt hamnade överst. Vad hände?
Credit Suisse tyckte att Swedbank var fullvärderat och då reagerar marknade med att blåsa ner aktien 3,63% (17-01-09)

Själv tyckte jag att det blev ett litet köpläge. För mindre än en vecka sedan var aktien uppe på 227:- och nu halkade den ner till 215:-.  Visserligen påtade jag upp mitt GAV en bra bit då sist jag handlade Swedbank gav 178:- Men ärligt talat jag skiter i mitt GAV och koncentrerar mig på utdelningen istället. När jag ser utdelningen för 2017 så kan jag ta att mitt GAV gick upp lite med ett leende.
Visst är det kul om man kan snitta ner sig istället men det är inte det viktigaste i världen. I det långa loppet har jag nog gjort en bra affär men som alltid, det får tiden utvisa.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar