onsdag 2 november 2016

Investor x 3 




En aning lustigt och märkligt sammanträffande måste jag säga.
Jag kom precis på att jag är trippelägare eller har ett trippelkorsägande i Investor. Hur gick nu detta till? Ja det kan man ju fråga sig och frågan kräver ett svar. Jo, hela historien börjar ju faktiskt med att jag i april 2016 köpte in mig i fonden: Spiltan aktiefond investmentbolag. I den fonden ingår Investor och utgör faktiskt mer än 1/4 av innehavet! Det är ganska mycket i en fond om du frågar mig.
 Nästa gång blev det att jag köpte aktier i Investor, direkt efter Brexit i juni. Jag tyckte det var läge eftersom de då gick under klubban för 273:- Så ett direktägande är det andra korsägandet. 
Tredje gången gillt är den 4:e oktober då Spiltan öppnar upp för köp i en helt ny fond kallad:
Spiltan global investmentbolag. Vad skådar mitt norra öga! Jo då Investor finns med på listan av bolag som finns i fonden. Ingen gigantiskt post men dock 2%. De umgås med storlirare som Berkshire Hataway, Danaher, Brooksfield Asset Management, Loews och Fairfax, Oj oj här snackar vi!
Investor är det enda svenska bolaget som får vara med i denna fond. Hr: Börjesson på Spiltan har tydligen stort förtroende för Investor och har Börjesson det så känns det på något vis tryggare, han är ju långt ifrån dum i huvudet den gubben!
Personligen gillar jag Per Håkan Börjesson och hans investeringsfilosofi, hans lugn och hans sätt att snacka om investeringar och pengar. En god förebild helt enkelt.


Här är ett skönt klipp från tuben: https://www.youtube.com/watch?v=mqlo6AdMQ7s


Ja då fick ni i alla fall förklaringen till varför jag är ägare till Investor tre gånger om :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar