söndag 3 juli 2016

Premiär med god eftersmak..

Successful trading is like getting pregnant. Everyone congratulates you on it, but no one asks you how many times you got f*cked first.




I februari 2016 så köper jag mina första aktier. Det blir i Swedbank, 6st och 35st Tele2  Någonstans måste man ju börja och jag ansåg att det var bra aktier att satsa i. Några veckor senare så köper jag 12st Tele2 aktier och fyller även på med 13st Swedbank. Även det lite väl dyrt men nu känner jag i alla fall att jag är aktieägare på riktigt!

16-04-11 får jag utdelning på mina Swedbank aktier, 203.30 tillbaka på kontot. Detta kom som en chock! Jag hade inte någon koll på utdelningsdatum över huvud taget så det var en välkommen överraskning.

Så här såg alltså mina allra första inköp ut, stolt ägare :-)


Utdelningsportfölj






Företag Innehav Utd.i % 2016 Utd.månad




Swedbank 13st 6.63% april
Tele2 35st 7.57% maj


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar