måndag 4 juli 2016

Niohundrafemtiotusen!


In normal cases i take 50000$ to kill a person, but you are my friend so i kill you for nothing!


Viktigt att tänka på när du väljer sparkonto är om nischbanken har statlig insättningsgaranti.
(Eftersom det i nuläget är noll kronor i ränta hos storbankernas på dina pengar)
Dvs om nischbanken av någon anledning skulle kursa så garanterar svenska staten att du får tillbaka denna summan.
950 000 Sek. är vad Volvofinans har som insättningsgaranti och det är tillräckligt för de allra flesta av oss småsparare. Fria uttag är en annan viktig faktor jag gillar hos Volvofinans.
Ingen bindningstid också väldigt bra, jag slipper oroa mig om när jag får ta ut mina pengar utan att drabbas av straffavgift eller utebliven ränta. Lätt att sätta in och ta ut pengar är ännu en parameter jag vägt in. Enkelt att avsluta sitt konto om man så vill. Lättöverskådligt när du loggat in på ditt konto och dessutom ser man hela tiden vilken upplupen ränta man fått på insatt kapital. Det gillar jag starkt!

Det finns andra nischbanker som har högre ränta än Volvofinans (16-07-04 = 0.65%) men för allt i världen, kolla upp det finstilta så du inte hamnar i någon knepig situation, Volvofinans litar jag hundra på och har aldrig haft några problem. Förutom allt detta så är det lätt att kontakta kundtjänst om det skulle vara något.



Note: Jag använder själv Volvofinans sparkonto/flexkonto MEN JAG ÄR INTE SPONSRAD. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar