tisdag 5 juli 2016

Ekonomisk behållning.

Bättre en tia i handen än en tjuga i foten...
                                                                                                      Avanzas profilfoto
                                                                                                  

Handen på hjärtat, hur många av er vet vad ordet avans betyder?
Nej trodde nästan det, skulle tippa att 2% av er kunde det men å andra sidan tillhörde du den exklusiva skara så allt beröm till dig! (rätt svar längst ner i inlägget)
Varför tar jag nu upp detta, jag har ju tidigare skrivit både att det kan kvitta att lära sig alla krångliga ord i börsvärlden samtidigt som jag uppmanat att lära er så mycket ni kan. (snacka om att vara ambivalent) Jo anledningen är enkel, all min handel har ju skett på och genom AVANZA bank. och innan jag fortsätter så framhåller jag nu att: JAG ÄR INTE SPONSRAD AV AVANZA. Jag har överhuvud taget ingen koppling till banken förutom att jag är kund där.
Men jag gillar banken och rekommenderar den gärna. Det var som nybörjare lätt att komma igång med handel och kundtjänsten är utmärkt, Avanza akademi osv... 
Att det finns klara instruktioner för hur man börjar och hur man undviker fällor är nästan motsägelsefullt. När såg man senast på en storbank en varningstext med att all investering är förenat med viss fara? Eller att de vurmar för sin egen gratisfond Avanza Zero är nästan på gränsen till att man inte tror på det, men så är det. Tänk dig om alla Avanzas kunder bara investerade i zero-fonden. Hur skulle då banken tjäna sina pengar? Mmmm, det kan man ju fråga sig.
Det är nog tur för Avanza att man efter att ha börjat med fonder även blir sugen på att investera i aktier och det är ju där de tjänar sina pengar, på courtage, även om det är billigare där än hos en vanlig storbank, det tackar vi för!






Rätt svar:  avans = ekonomisk behållning, vinst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar