torsdag 30 juni 2016

Hur svårt kan det vara...



Pengar är inget problem, det är bara att gå till bankomaten. Alltid finns det nån du kan råna.



Om vi leker med tanken att du äger ett företag där du är VD. Men det behövs andra som kan sköta PR, Ekonomi, utveckling osv. Ser man då inte till att omge sig med personer på dessa poster som är riktigt dugliga? Klart man gör. Man tar in de bästa man kan hitta och lyssnar på vad de säger, de har bättre kompetens än vad du har på dessa specifika områden, sedan tar man beslut baserat på detta.

I min satsning på börsen har jag gjort lika dant. Jag lyssnar och läser dugliga börsmänniskor (enligt mitt tycke) och bildar mig en egen uppfattning, sedan tar jag beslut. Besluten grundar jag efter den strategi jag valt och i mitt fall blev det långsiktighet och kontinuerliga inköp av utdelningsaktier och fonder.

Snabba cach vill väl alla människor ha men det medför också betydligt större risk, en risk jag i dagsläget inte är villig att ta. Det är mina surt förvärvade sekiner som jag satsar och då vill jag minimera riskerna. Vill man så kan man analysera ihjäl sig men jag tar en genväg och sållar ut de bästa tipsen från erfarna börshajar som jag vet har en sund strategi och så blir det en liten kopiering.
Jag norpar helt enkelt de bästa tipsen från varje coach.

Så det här med aktier....Hur svårt kan det vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar